Gemeenteraadsverkiezingen: gaat #Hoogeveen stemmen?

Sinds een poosje mag ik meedenken met de club van de ChristenUnie in Hoogeveen. Hoe gaan we dingen doen rondom de campagne met betrekking tot het middel 'sociale media'. Ik heb daar zo mijn visie op en probeer die zo helder mogelijk te delen met de kandidaten voor komende Gemeenteraadsverkiezingen in Hoogeveen.

Zo ook gisteravond. Campagneoverleg. Een interessante avond vol ervaringen, ontwikkelingen en vermoedens over hoe de ChristenUnie er deze keer uit zal gaan komen. Tot nu toe weinig interessants wellicht, voor de lezer. Maar dan kom ik toch tot een wat schokkende ontdekking...

Veel van de reacties in gesprekken op straat of elders eindigden in de conclusie dat de door de campagnevoerende CU-kandidaat aangesprokene helemaal geen stem gaat uitbrengen!

Ik ben zelf niet zo into de politiek en de plaatselijke verkiezingen zijn me vaak al helemaal een raadsel. Zoek verward naar duidelijke onderlinge verschillen tussen partijen en kom, vaak vlak voor het einde van mijn zoektocht en het begin van de verkiezingsdag, steevast uit op de ChristenUnie. Het is lastig voor politici om in heldere korte bewoording (de manier om in deze tijd een boodschap de wereld in te sturen) kernachtig de standpunten uiteen te zetten, zó dat zij ook aangeven daarin een andere visie te hebben dan de rest.

Wèl weet ik dat er vanuit overheidswege er steeds meer bij de gemeentelijke politiek terecht zal gaan komen. Dat is landelijk beleid en zo is het juist belangrijker geworden wie de zetels gaat bezetten in de gemeenteraad van mijn gemeente!

Hoe onwaarschijnlijk vreemd is het dan dat juist dit geluid, "ik ga dit keer maar niet stemmen", een veelgehoord geluid is?

Mensen. Ga stemmen. Kies voor jouw richting in jouw gemeente, voor de dingen die jij belangrijk vind. Anders mag, of beter: kún je achteraf ook niet klagen over een ingeslagen weg welke je mogelijk niet aanstaat, vind ik.

Simpel, maar toch eenvoudig, zei mijn vroegere tekenleraar dan altijd ;)

Reacties

Populaire posts