Belangrijk: #kerk2013



Natuurlijk zat ik te denken aan een pakkende kop. "Brekend!" is het niet en trending topics gaan (nog) niet over de combi 'kerk en internet'. Dan maar zo. "Belangrijk: #kerk2013". Zonder uitroepteken. Dan zou ik het namelijk zelf ook niet gaan lezen ;)

Hoe dan ook: een pakkende kop vráágt om een boeiend onderwerp en dat is het! Er gaat weer een dag komen waarop christenen uit alle denominaties bij elkaar komen en hun ideeën en expertise delen met de anderen. Dit jaar verzameld zich een flinke groep sprekers, workshoppers en seminar-ers (hoe men zich ook noemt) om te laten zien welke mogelijkheden moderne techniek als internet met z'n sociale media, maar ook ruim daarbuiten, voor de plaatselijke kerkelijke gemeente, of verenigingen met religieus doel biedt.

Bovenstaand plaatje schetst al een beetje de diversiteit in de programmering. Het hele plaatje is hier te vinden. Uit ervaring (kerk2012) kan ik melden dat het sowieso een hele opsteker gaat worden te zien dat er zoveel mensen zijn die gelijke interesses combineren met hun geloofsovertuiging. Mensen die verder willen dan kerkblaadjes en kerktelefoon of -televisie. Niet om de bestaande middelen op te heffen, maar om ze aan te vullen. Niet om Gods Woord te grabbel te gooien maar om Het te delen. Want wat voor jou en mij een zegen is kunnen we toch niet voor onszelf houden?

Ik zie je in Utrecht :)

Bezoek http://www.kerk2013.nl voor alle info over deze dag en natuurlijk om de toegangskaartjes te bestellen á € 35,-.

Reacties

Populaire posts