Boekrecensie: Leef! Vrouwen vertellen - Daniëlle Brouwer


Ja, zo voelt het een beetje. Het boekje met korte verhalen wat ik net uit heb. Van tijd tot tijd fruitig, dan weer ontroerend, zo nu en dan kabbelend en relaxed als de nerven in een blad hout.

Soms doet het er niet toe in een verhaal. Vaak dan toch weer wel. Dan bemerk je een twist, een omkeren van denken in de hoofdpersoon. Soms door de persoon zelf, soms door de omstandigheden. Alles bij elkaar denk ik, als man, niet: nu snap ik vrouwen beter. :) Soms zelfs denk ik: herkenbaar en lees verder.

Dit is een debuut van Daniëlle Brouwer, mij bekend als een enthousiast levenslustig figuur, met gevoel voor anderen. Dat is ook wat je zult opmerken als je deze verhalenbundel leest: het gaat echt om verschillende vrouwen en meisjes. Zij maken van alles mee. Van heftig tot alledaags. Van voor de buitenkant zeer zichtbaar tot wat gedachtespinsels en soms zelfs dromen.

Ik zeg: gewoon lezen. 22 verhalen, grepen uit het leven van zeer diverse vrouwen. Leuk om weg te geven ook. Niet zo'n heel door te worstelen boekwerk maar verhalen die stuk-voor-stuk elk moment zo eens tussendoor te lezen zijn. Benieuwd wat je ervan vindt!

Enne Daniëlle: benieuwd naar een heel boek van je, met een heel verhaal met een begin een midden en een eind. Met dezelfde lach en traan als in dit werk van je. Succes!

Waar bestel je zoiets? Hier dus: http://www.boekscout.nl/shop/ViewProduct.aspx?bookId=4169

Reacties

Populaire posts