When does the ReTweeting stop... ;'(



Je kent ze wel, de ReTweet-als-je-iets-wilt-winnen-acties.
Maar! Kijk nog eens goed naar dít plaatje:

Waarachter het hele principe van de kracht van sociale media schuil gaat. Een bericht wat men wil delen bereikt veel andere tweeps. Maar een bericht als:"Retweet als je dit wilt winnen en wij verloten iets onder de retweeters" wíl je liever helemaal niet delen! Maar als je het niet gáát delen zul je ook nooit kans maken om iets te winnen! En iemand die zulke berichten doorstuurt is geneigd dit vaker te doen en zo juist volgers te verliezen, dus er zit weinig aantrekkelijks aan het retweeten van zulks.

Ben je een bedrijf, ben je een kerk of ben je een stichting en zoek je aandacht: zulke acties werken per definitie alleen bij de gratie van hoeveel onnadenkend ReTweetgedrag er bestaat. Daar moet je toch niet mee willen werken?

Nou kijken er ook heel veel mensen naar 'Ik hou van Holland' en 'Sterren springen' heb ik gehoord, wat de illusie wekt dat er nog best een hele groep mensen bestaat die dergelijke berichten klakkeloos naar hun argeloze volgers door wenst te sturen, maar wíl je dat? Jij bent toch wel beter dan dat? Jullie kunnen er toch wel wat inventievers van maken dan dat?

Ik zie graag de inventiviteit van onder deze blog uit spatten. Be my guest :)

(en ReTweet meteen deze blog even naar je volgers, want hoe meer meedenkers, hoe meer vreugd ;) )

Reacties

Populaire posts